Amova

  • Change Location:
    Poland
    • Afghanistan
    • Åland Islands
    • Albania
    • Algeria
    • American Samoa
    • Andorra
    • Angola
    • Anguilla
    • Antarctica
    • Antigua and Barbuda
    • Argentina
    • Armenia
    • Aruba
    • Australia
    • Austria
    • Azerbaijan
    • Bahamas
    • Bahrain
    • Bangladesh
    • Barbados
    • Belarus
    • Belau
    • Belgium
    • Belize
    • Benin
    • Bermuda
    • Bhutan
    • Bolivia
    • Bonaire, Saint Eustatius and Saba
    • Bosnia and Herzegovina
    • Botswana
    • Bouvet Island
    • Brazil
    • British Indian Ocean Territory
    • Brunei
    • Bulgaria
    • Burkina Faso
    • Burundi
    • Cambodia
    • Cameroon
    • Canada
    • Cape Verde
    • Cayman Islands
    • Central African Republic
    • Chad
    • Chile
    • China
    • Christmas Island
    • Cocos (Keeling) Islands
    • Colombia
    • Comoros
    • Congo (Brazzaville)
    • Congo (Kinshasa)
    • Cook Islands
    • Costa Rica
    • Croatia
    • Cuba
    • Curaçao
    • Cyprus
    • Czech Republic
    • Denmark
    • Djibouti
    • Dominica
    • Dominican Republic
    • Ecuador
    • Egypt
    • El Salvador
    • Equatorial Guinea
    • Eritrea
    • Estonia
    • Eswatini
    • Ethiopia
    • Falkland Islands
    • Faroe Islands
    • Fiji
    • Finland
    • France
    • French Guiana
    • French Polynesia
    • French Southern Territories
    • Gabon
    • Gambia
    • Georgia
    • Germany
    • Ghana
    • Gibraltar
    • Greece
    • Greenland
    • Grenada
    • Guadeloupe
    • Guam
    • Guatemala
    • Guernsey
    • Guinea
    • Guinea-Bissau
    • Guyana
    • Haiti
    • Heard Island and McDonald Islands
    • Honduras
    • Hong Kong
    • Hungary
    • Iceland
    • India
    • Indonesia
    • Iran
    • Iraq
    • Ireland
    • Isle of Man
    • Israel
    • Italy
    • Ivory Coast
    • Jamaica
    • Japan
    • Jersey
    • Jordan
    • Kazakhstan
    • Kenya
    • Kiribati
    • Kuwait
    • Kyrgyzstan
    • Laos
    • Latvia
    • Lebanon
    • Lesotho
    • Liberia
    • Libya
    • Liechtenstein
    • Lithuania
    • Luxembourg
    • Macao
    • Madagascar
    • Malawi
    • Malaysia
    • Maldives
    • Mali
    • Malta
    • Marshall Islands
    • Martinique
    • Mauritania
    • Mauritius
    • Mayotte
    • Mexico
    • Micronesia
    • Moldova
    • Monaco
    • Mongolia
    • Montenegro
    • Montserrat
    • Morocco
    • Mozambique
    • Myanmar
    • Namibia
    • Nauru
    • Nepal
    • Netherlands
    • New Caledonia
    • New Zealand
    • Nicaragua
    • Niger
    • Nigeria
    • Niue
    • Norfolk Island
    • North Korea
    • North Macedonia
    • Northern Mariana Islands
    • Norway
    • Oman
    • Pakistan
    • Palestinian Territory
    • Panama
    • Papua New Guinea
    • Paraguay
    • Peru
    • Philippines
    • Pitcairn
    • Poland
    • Portugal
    • Puerto Rico
    • Qatar
    • Reunion
    • Romania
    • Russia
    • Rwanda
    • São Tomé and Príncipe
    • Saint Barthélemy
    • Saint Helena
    • Saint Kitts and Nevis
    • Saint Lucia
    • Saint Martin (Dutch part)
    • Saint Martin (French part)
    • Saint Pierre and Miquelon
    • Saint Vincent and the Grenadines
    • Samoa
    • San Marino
    • Saudi Arabia
    • Senegal
    • Serbia
    • Seychelles
    • Sierra Leone
    • Singapore
    • Slovakia
    • Slovenia
    • Solomon Islands
    • Somalia
    • South Africa
    • South Georgia/Sandwich Islands
    • South Korea
    • South Sudan
    • Spain
    • Sri Lanka
    • Sudan
    • Suriname
    • Svalbard and Jan Mayen
    • Sweden
    • Switzerland
    • Syria
    • Taiwan
    • Tajikistan
    • Tanzania
    • Thailand
    • Timor-Leste
    • Togo
    • Tokelau
    • Tonga
    • Trinidad and Tobago
    • Tunisia
    • Turkey
    • Turkmenistan
    • Turks and Caicos Islands
    • Tuvalu
    • Uganda
    • Ukraine
    • United Arab Emirates
    • United Kingdom (UK)
    • United States (US)
    • United States (US) Minor Outlying Islands
    • Uruguay
    • Uzbekistan
    • Vanuatu
    • Vatican
    • Venezuela
    • Vietnam
    • Virgin Islands (British)
    • Virgin Islands (US)
    • Wallis and Futuna
    • Western Sahara
    • Yemen
    • Zambia
    • Zimbabwe
  • Change Currency:
    USD
    • USD
    • EUR
  • Contact Us

Imaginea de sine

Emergența platformelor de socializare și digitalizarea rapidă a interacțiunilor noastre zilnice au remodelat în mod fundamental modul în care ne vedem pe noi înșine și lumea din jurul nostru.

În acest articol, aprofundăm influența profundă a social media asupra imaginii de sine, explorând modul în care sentimentul nostru de sine a fost redefinit de experiențele noastre digitale. 

The Digital Mirror

Smartphone-urile sunt mai mult decât niște accesorii ingenioase – ele joacă un rol semnificativ în modelarea percepției noastre de sine. Suntem bombardați cu imagini atent curatoriate, iar această expunere constantă poate duce la comparații și așteptări nerealiste.

La rândul nostru, simțim adesea presiunea de a prezenta versiuni idealizate ale noastre online. Aplicațiile de editare a fotografiilor, filtrele și instrumentele de îmbunătățire a frumuseții au făcut ca crearea unei persoane digitale îmbunătățite să fie mai ușoară ca niciodată. Rezultatul este un decalaj între sinele nostru autentic și imaginile noastre digitale, împingându-ne să urmărim ceva ce este practic de neatins.

Dar de ce este importantă stima de sine? În afară de faptul că joacă un rol semnificativ în bunăstarea generală și sănătatea mentală a unei persoane, aceasta influențează, de asemenea, încrederea în sine, rezistența și capacitatea de a face față provocărilor vieții.

Realitatea filtrată de dependență

Creșterea instrumentelor de modificare a imaginilor, precum Photoshop și alte soluții software, le acordă utilizatorilor puterea de a-și modifica aspectul în fotografii, rezultând frecvent în reprezentări idealizate. În timp ce astfel de instrumente oferă o priză distractivă și creativă, este bine de reținut că ele contribuie, de asemenea, la cultivarea unor standarde de frumusețe nerealiste.

Principiul care vine odată cu aprobarea online prin like-uri, comentarii și distribuiri poate avea un impact profund asupra stimei de sine și poate escalada îndoiala de sine. Bucla de feedback digital stimulează un impuls de dopamină, ceea ce îi determină pe utilizatori să dezvolte o dependență de interacțiunile online pozitive pentru a-și valida sentimentul de valoare personală.

În termeni mai simpli, social media creează o dependență incredibilă, fiind proiectată în mod intenționat pentru a exploata “modelul atenției” pentru a ne manipula comportamentele, menținând utilizatorii să deruleze la nesfârșit și să tânjească după mai mult. 

Într-un fel, social media exploatează dorința noastră înnăscută de conectare și recunoaștere, oferind un sentiment de satisfacție de fiecare dată când primim un like sau un răspuns, dar în cele din urmă nu reușesc să ne satisfacă cele mai profunde nevoi umane.

Social media devine un fel de suzetă, un mecanism de adaptare nepotrivit la care apelăm atunci când ne simțim singuri, triști sau inconfortabil.

Proceduri cosmetice în era digitală

Social media a declanșat o creștere substanțială a intervențiilor estetice, datele indicând că un număr tot mai mare de persoane, în special adolescenți de pe rețelele de socializare, optează pentru diverse îmbunătățiri.

Un studiu din 2021 a constatat că influencerii pot avea un impact asupra alegerilor de mărci cosmetice ale milenialilor, deoarece încrederea lor poate lăsa o impresie de durată. Lucruri precum limbajul pozitiv al corpului și abordarea entuziastă pot crea percepția de autenticitate și încredere, influențând în cele din urmă deciziile de cumpărare ale adepților. În esență, influencerii din social media sunt văzuți ca instrumente practice de marketing pentru a ajunge la un public larg și pentru a crește gradul de conștientizare a mărcii în industria frumuseții.

În plus, influencerii care discută despre propriile lor îmbunătățiri cosmetice joacă un rol esențial în normalizarea acestor proceduri, inclusiv utilizarea Euflexxa. Atunci când oamenii sunt martorii unor influenceri care se supun unor intervenții estetice și discută deschis despre acest proces, acest lucru le poate inspira sau confirma propriile dorințe de a obține rezultate comparabile.

În ciuda atracției magnetice a procedurilor cosmetice, sunt în joc considerente etice substanțiale și pericole potențiale. Presiunea de a se conforma normelor digitale de frumusețe, adesea perpetuată de rețelele de socializare, îi poate determina pe oameni să facă alegeri impulsive fără o evaluare completă a consecințelor. Este esențial să abordăm aceste îmbunătățiri cu atenție, cercetând și înțelegând temeinic potențialele lor argumente pro și contra.

Navigarea presiunii digitale

Pentru a vă ajuta pacienții să gestioneze presiunea digitală, recomandați următoarele: 

  • Mindful Screen Time și Digital Detox

Cu expunerea noastră constantă la imagini și stiluri de viață idealizate online, este esențial să avem o relație sănătoasă cu ecranele noastre. Stabilirea unor limite pentru timpul petrecut în fața ecranului, luarea de pauze regulate de detoxifiere digitală și limitarea expunerii la conținut digital nerealist pot ajuta la reducerea presiunii de a ne conforma idealurilor digitale și la menținerea unei percepții de sine sănătoase.

  • Acceptarea de sine

Pentru a combate impactul negativ al culturii online asupra modului în care clienții dvs. se văd pe ei înșiși, este esențial să îmbrățișați pe deplin acceptarea de sine și o imagine corporală pozitivă. Încurajarea diversității și promovarea iubirii de sine sunt strategii cheie pentru a face acest lucru. Încurajați pacienții să se îmbrățișeze pe sine, în interior și în exterior.

  • Diagnosticarea timpurie a BDD

Atenție la semnele de tulburare dismorfică corporală (BDD), deoarece o fixație nesănătoasă asupra propriului aspect se poate transforma într-o afecțiune gravă care beneficiază de un diagnostic precoce. Dacă aveți temeri că un pacient se poate confrunta cu BDD, este recomandabil să îl încurajați cu tărie să solicite asistență profesională.

  • Explorați hobby-urile și pasiunile

Încurajarea pacienților să își urmărească interesele poate crește foarte mult stima de sine și îi poate ajuta să își mute atenția de la grijile legate de aspectul lor. Implicarea în activități pe care le iubesc oferă împlinire și o distragere a atenției de la gândurile negative. Acest lucru nu numai că le crește stima de sine, dar le redirecționează și energia mentală și emoțională, promovând o perspectivă mai pozitivă asupra vieții.

  • Obținerea de ajutor și sprijin

Nu toată lumea poate face față singură impactului mass-media asupra stimei de sine. Rețelele de sprijin, cum ar fi prietenii și familia, pot oferi un ajutor neprețuit în momentele de luptă. Clienții dvs. pot apela, de asemenea, la profesioniști sau la grupuri de sprijin specializate în probleme legate de imaginea de sine pentru a primi îndrumare și încurajare.

Concluzie

În era smartphone-urilor, corelația dintre imaginea de sine și social media nu poate fi subestimată, iar creșterea numărului de proceduri cosmetice sporește considerentele etice importante. Cu toate acestea, există speranță în navigarea presiunilor digitale. 

Practicarea timpului petrecut în fața ecranului în mod conștient, încurajarea acceptării de sine și căutarea de ajutor și sprijin atunci când este nevoie sunt câteva modalități de a recâștiga controlul asupra imaginii de sine și de a favoriza un sentiment mai sănătos și mai autentic al sinelui.

FAQ

Care este legătura dintre mass-media și stima de sine?

Ce legătură există între mass-media și stima de sine?

Influența social media poate afecta stima de sine în moduri complexe. Aceasta prezintă adesea standarde nerealiste de frumusețe, de succes și de stil de viață prin diverse canale, cum ar fi televiziunea, social media, revistele și reclamele. Această expunere poate duce la o stimă de sine scăzută și la percepții de sine negative la indivizi.

Cum afectează TikTok stima de sine?

Cum afectează TikTok stima de sine?

TikTok are un impact mixt asupra stimei de sine în era digitală. În timp ce poate face minuni pentru încrederea în sine prin încurajarea exprimării și a creativității, accentul pus pe aspectul fizic poate dăuna stimei de sine a utilizatorilor și îi face mai predispuși să simtă că nu se ridică la standardele moderne.

Cum se leagă social media de problemele de stimă de sine?

Social media poate avea un impact asupra stimei de sine prin comparație socială, căutarea de validare, cyberbullying, teama de a lipsi și percepția distorsionată a perfecțiunii.

Referențe

  1. Hassan SH, Teo SZ, Ramayah T, Al-Kumaim NH. Credibilitatea guru-urilor de frumusețe din social media în alegerea produselor cosmetice de către tinerii mileniali. PLoS One. 2021;16(3):e0249286. Published 2021 Mar 29. doi:10.1371/journal.pone.0249286
  2. Tijerina JD, Morrison SD, Nolan IT, Vail DG, Nazerali R, Lee GK. Google Trends ca instrument de evaluare a interesului public pentru procedurile cosmetice faciale. Aesthet Surg J. 2019;39(8):908-918. doi:10.1093/asj/sjy267
  3. Thawanyarat K, Hinson C, Gomez DA, et al. #PRS: A Study of Plastic Surgery Trends With the Rise of Instagram. Aesthet Surg J Open Forum. 2023;5:ojad004. Publicat 2023 ian 11. doi:10.1093/asjof/ojad004
  4. Almutairi MF, Alhassan OM, AbdElneam AI, Alsenaid A. An Analysis of Aesthetic Concerns Identified by Video Conferencing. Cureus. 2022;14(11):e31036. Published 2022 Nov 2. doi:10.7759/cureus.31036
  5. Thawanyarat K, Francis S, Kim T, Arquette C, Morrison S, Nazerali R. The Zoom Effect: O analiză Google Trends. Aesthet Surg J. 2022;42(1):NP76-NP82. doi:10.1093/asj/sjab347
Țară și monedă
Poland
  • Afghanistan
  • Åland Islands
  • Albania
  • Algeria
  • American Samoa
  • Andorra
  • Angola
  • Anguilla
  • Antarctica
  • Antigua and Barbuda
  • Argentina
  • Armenia
  • Aruba
  • Australia
  • Austria
  • Azerbaijan
  • Bahamas
  • Bahrain
  • Bangladesh
  • Barbados
  • Belarus
  • Belau
  • Belgium
  • Belize
  • Benin
  • Bermuda
  • Bhutan
  • Bolivia
  • Bonaire, Saint Eustatius and Saba
  • Bosnia and Herzegovina
  • Botswana
  • Bouvet Island
  • Brazil
  • British Indian Ocean Territory
  • Brunei
  • Bulgaria
  • Burkina Faso
  • Burundi
  • Cambodia
  • Cameroon
  • Canada
  • Cape Verde
  • Cayman Islands
  • Central African Republic
  • Chad
  • Chile
  • China
  • Christmas Island
  • Cocos (Keeling) Islands
  • Colombia
  • Comoros
  • Congo (Brazzaville)
  • Congo (Kinshasa)
  • Cook Islands
  • Costa Rica
  • Croatia
  • Cuba
  • Curaçao
  • Cyprus
  • Czech Republic
  • Denmark
  • Djibouti
  • Dominica
  • Dominican Republic
  • Ecuador
  • Egypt
  • El Salvador
  • Equatorial Guinea
  • Eritrea
  • Estonia
  • Eswatini
  • Ethiopia
  • Falkland Islands
  • Faroe Islands
  • Fiji
  • Finland
  • France
  • French Guiana
  • French Polynesia
  • French Southern Territories
  • Gabon
  • Gambia
  • Georgia
  • Germany
  • Ghana
  • Gibraltar
  • Greece
  • Greenland
  • Grenada
  • Guadeloupe
  • Guam
  • Guatemala
  • Guernsey
  • Guinea
  • Guinea-Bissau
  • Guyana
  • Haiti
  • Heard Island and McDonald Islands
  • Honduras
  • Hong Kong
  • Hungary
  • Iceland
  • India
  • Indonesia
  • Iran
  • Iraq
  • Ireland
  • Isle of Man
  • Israel
  • Italy
  • Ivory Coast
  • Jamaica
  • Japan
  • Jersey
  • Jordan
  • Kazakhstan
  • Kenya
  • Kiribati
  • Kuwait
  • Kyrgyzstan
  • Laos
  • Latvia
  • Lebanon
  • Lesotho
  • Liberia
  • Libya
  • Liechtenstein
  • Lithuania
  • Luxembourg
  • Macao
  • Madagascar
  • Malawi
  • Malaysia
  • Maldives
  • Mali
  • Malta
  • Marshall Islands
  • Martinique
  • Mauritania
  • Mauritius
  • Mayotte
  • Mexico
  • Micronesia
  • Moldova
  • Monaco
  • Mongolia
  • Montenegro
  • Montserrat
  • Morocco
  • Mozambique
  • Myanmar
  • Namibia
  • Nauru
  • Nepal
  • Netherlands
  • New Caledonia
  • New Zealand
  • Nicaragua
  • Niger
  • Nigeria
  • Niue
  • Norfolk Island
  • North Korea
  • North Macedonia
  • Northern Mariana Islands
  • Norway
  • Oman
  • Pakistan
  • Palestinian Territory
  • Panama
  • Papua New Guinea
  • Paraguay
  • Peru
  • Philippines
  • Pitcairn
  • Poland
  • Portugal
  • Puerto Rico
  • Qatar
  • Reunion
  • Romania
  • Russia
  • Rwanda
  • São Tomé and Príncipe
  • Saint Barthélemy
  • Saint Helena
  • Saint Kitts and Nevis
  • Saint Lucia
  • Saint Martin (Dutch part)
  • Saint Martin (French part)
  • Saint Pierre and Miquelon
  • Saint Vincent and the Grenadines
  • Samoa
  • San Marino
  • Saudi Arabia
  • Senegal
  • Serbia
  • Seychelles
  • Sierra Leone
  • Singapore
  • Slovakia
  • Slovenia
  • Solomon Islands
  • Somalia
  • South Africa
  • South Georgia/Sandwich Islands
  • South Korea
  • South Sudan
  • Spain
  • Sri Lanka
  • Sudan
  • Suriname
  • Svalbard and Jan Mayen
  • Sweden
  • Switzerland
  • Syria
  • Taiwan
  • Tajikistan
  • Tanzania
  • Thailand
  • Timor-Leste
  • Togo
  • Tokelau
  • Tonga
  • Trinidad and Tobago
  • Tunisia
  • Turkey
  • Turkmenistan
  • Turks and Caicos Islands
  • Tuvalu
  • Uganda
  • Ukraine
  • United Arab Emirates
  • United Kingdom (UK)
  • United States (US)
  • United States (US) Minor Outlying Islands
  • Uruguay
  • Uzbekistan
  • Vanuatu
  • Vatican
  • Venezuela
  • Vietnam
  • Virgin Islands (British)
  • Virgin Islands (US)
  • Wallis and Futuna
  • Western Sahara
  • Yemen
  • Zambia
  • Zimbabwe
USD
  • USD
  • EUR
Site-ul nostru este destinat exclusiv persoanelor care folosesc dispozitive medicale, cum ar fi materiale de umplere dermică, ca profesioniști. Poate conține reclame pentru produse care vizează numai astfel de persoane. Pentru a intra în Amova, confirmați că sunteți o astfel de persoană (de ex..de De Exemplu. un profesionist medical, cosmetician, tehnician de service etc.).